mandag 22. november 2010

Vår Meny uke 47

Det virker som det er veldig i vinden nå å offentliggjøre hva man serverer til middag. Mulig det er et resultat av kollektiv idétørke?
Jeg vet ikke hvor mange søndager jeg har sittet her og klødd meg i hodet over hva jeg skal fôre familien med kommende uke. Ikke har jeg mulighet til å være impulsiv heller, hvem har egentlig tid til å handle litt hver dag?
Poenget er at jeg hiver meg på, med dette melder jeg meg inn i klubben av vridde husmorhjerner og offentliggjør denne ukens matplan. Noe er faste innslag i Maskefamiliens kosthold, noe er nytt av uken. Felles for dem alle er at de er halt sakte ut av et temmelig tomt idélager hos ei temmelig matlei Maskemamma.

Mandag

gulerot og ingefærsuppe

Tirsdag

lapskaus

Onsdag
Kjøttpølser med smørdampet kål og potet

Torsdag
tomatsuppe m/macaroni og egg

Fredag
Svinefilet med bulgur og aspargesbønner

Lørdag
hjemmelaget pizza

Søndag
lammelår med potetgrateng og digg.


Målet med å blottlegge matvanene våre på dette viset er å inspirere andre i samme situasjon, og forhåpentligvis å bli inspirert igjen. Ei fabelaktig dame til inspirasjon er Trine med bloggen Trines mektige matblogg. Blir du ikke inspirert inne hos henne, ja da sliter du!
Mitt heftigste middagstips er å lage minst én ny rett hver uke. Lykke til !

post signature

Ingen kommentarer: