torsdag 5. mai 2011

Redesign

Man følger jo litt med, og selv om skrivekløen har vært totalt fraværende er lesertrangen absolutt tilstede! Dermed har jeg fått med meg at Retro er kjempein akkurat nå, og Redesign - altså å lage noe nytt og spennende av noe gammelt skrammel - er veldig poppis både i blogglandia og moderlandet. Inne hos Materialisterna fikk jeg mange spennende impulser til morsomme måter å gjenvinne gamle greier på. For eksempel kan Pappa eller Mammas gamle tskjorte kjapt og enkelt få nytt liv som stilig kjole til Veslefrøken!


Mønster og fremgangsmåte finner du inne hos Materialisterna. Synovise som jeg er forsto jeg selvfølgelig ikke bæret av den sikkert veldig enkle og forståelige oppskriften som sto der. Kanskje fordi den stod på svensk? Tskjorten jeg gikk løs på var heller ikke av det største slaget, så det hadde neppe vært nok tøy til å gjøre det etter mønsteret som fulgte med.
For de som måtte være interessert, så klipte jeg rett og slett av passelig mengde tøy i toppen (fra armen-halslinningen) og sydde ny søm slik at hullet til ermen ble mindre og åpningen til hals mer passelig til et lite hode. Midt i prosessen oppdaget jeg at hullet kom til å bli perfekt - når skjorta var på. Jeg hadde glemt å ta høyde for at den skulle tres over et digert lite hode før den kom så langt.. Dermed var det bare å sprette opp igjen og lage sånn 'knappekile' som mange bodyer og gensre til småttisene har. Trykkknapper har jeg ikke, men fant et par ekstraknapper fra ettellerannet som passet helt greit.
Det ble ikke veldig pent, så noen detaljbilde av halsen blir det ikke.
Men jeg er ganske fornøyd med resultatet, og Mini ble kjempeglad for ny kjole!

Ha en syfin dag, med eller uten maskin!

post signature

Ingen kommentarer: