fredag 8. juli 2011

Sesongvarer

Jeg vet ikke hvordan det ståa er i resten av landet, men akkurat her har vi høysesong for mygg  helt fra gradestokken kryper over nullpunktet til den siger ned forbi samme tallet utpå senhøsten en gang.. 
Når man har ekstremangst for de flyvende små kamikazevesnene, og samtidig ønsker å oppholde seg på familiens nærliggende hytteperle midt i tjukkeste myggskogen, da er alle råd dyre.  
  Mygga får du kjøpt  på apoteket, og er helt klart en vinner når det kommer til forebyggende kløekontroll, Men hva  når flaska er tom? evt. når vi allerede er halvveis inn i skogen og kommer på at den ligger hjemme?  
Hvis du er av typen som spiser mengder med løk og hvitløk, er kanskje du en av de heldige som myggen holder seg unna, hvis ikke kan du prøve å rulle deg i ei eske modne sitroner.  En av de naturlige ingrediensene i myggmiddel er nettopp olje som skilles ut fra sitronskall.  Sitrus skremmer altså vekk både naboens katt og flyvende møkkabeist. Nyttig informasjon.  

Om du har med bittesmå mennesker på tur, kan jeg trygt anbefale Mosi Guard natural insect repellent. Vi  kjøpte denne i fjor sommer da vi skulle feriere i indre Myggstad med veslefrøken, da knapt året.  Middelet skal frastøte seg alle slags flyvende farer, samt andre ekle blodsugere.  Inneholder kun naturlige ingredienser, og kan brukes på barn fra 3 mnd.   Tror jeg blogget om denne i fjor og, men man kan aldri spre gode nyheter ofte nok! 
Om jeg husker riktig så kjøpte vi Mosi Guard'en på vaksineklinikken, men den kan også bestilles via nettet. 



Håper alle har en super Sommer! 
<3
post signature

3 kommentarer:

Ingrid :) sa...

Finner ikke mosi guard noen steder!?

Ingrid :) sa...

Finner ikke mosi guard noen steder!?

Ingrid :) sa...

Joda, nå når jeg hadde hele navnet å søke på, så fant jeg! Men ingen åpenbare treff i Norge. Får bare bestille da :) Ser at det forje innlegget kom dobbelt.. Hmpf.