fredag 21. mai 2010

Rosaisme

Nå har det gått så langt, at jeg ser meg nødt til å spørre;
Hvem er det som står bak Rosaismen!? Rosa bilvaskutstyr, rosa drillsett, rosa picninsett, rosa utstyr til hagestell, rosa, rosa, Rosa! Det ser ut til at uansett hva vi damene (ja, for jeg går da ut ifra at dette rosa fantastiske er myntet på det kvinnelige kjønn?) skal til med, finnes det utstyr i korrekt jentefarge til å utføre oppgaven med! Min første reaksjon var forferdelse, dette går da virkelig ikke an!? Men når jeg fikk tenkt meg om, ville det jo egentlig vært helt supert med et lekkert Råååsa bilvask- kit! Kanskje det kunne fristet meg til å vaske bilen selv, istedenfor å sløse vekk en formue i bilvaskmaskiner.. Og den hagekurven, den var jo egentlig ganske så fin, med alle de lekre redskapene pent samlet på en plass, og hansker i matchende farve!
Dessuten vet jeg om ei lita tulle som etterhvert helt sikkert vil bli begeistret for et rosa picninc-sett å ha med på tur.. Men den drillen, den overlater jeg mer enn gjerne til far i huset, i grønn, maskulin utgave. Det får da være måte på Rosaisme i heimet.






Alle bildene er lånt her!


post signature

2 kommentarer:

Mari Embla sa...

æ vil haaaaaa!

Tonje B. sa...

Har verktøysett i samme serie, i et forsøk på å få fram den feminine sida når man skal gjør maskuline ting ;)