mandag 26. september 2011

ThaiBuzzing

Jeg er buzzador, noe som innebærer at jeg får muligheten til å prøve og påvirke nye produkter og tjenester sammen med vennene mine, før de kommer på markedet.
Det eneste jeg må gjøre er altså å teste det som kommer i posten, og etterpå fortelle hva jeg synes om produktet.  Easy Peezy!
Denne gangen kom det en eske med produkter fra Santa Maria Thai!  Kokosmelk,  Paneng red curry spice mix og eggnudler!   I dag har vi testet eggnudlene og kokosmelken sammen med noe av avlingen fra kjøkkenhagen!  VI har laget Thaisuppe, eller.. det ble mer thai-wok egentlig. 



Spicy Thai-Wok for  2  1/2 person 

2 dl vann
2,5 dl kokosmelk
1/2 stk hønsebuljongterning
skall og saft fra 1/2 lime
1 1/2 ts sambal oelek (chilipasta)
1 1/2 ss revet frisk ingefær
3/4 ss fish sauce 
2-3 kyllingfileter i strimler
1 mangold
3-4 passelig store sjampinjonger (eller annen sopp, shitake er digg)
2 stk hakkede vårløk
1/2 rød chili, finhakket
1/2 dl hakket frisk koriander




Ha i vann, kokosmelk, buljong, lime, chilipasta, ingefær og fiskesaus  i en stor kjele og kok opp.
Legg i kyllingen og kok i 5 minutter.
Ha mangold, sopp, vårløk og chili i kjelen og kok i 5 minutter til.   Hent posen med eggnudler fra 
Santa Maria Thai, sleng oppi kjelen og kok i ca 4 minutter.   


Woken er  ganske spicy, så jeg lagde en egen kasserolle til lillefrøken, hun fikk akkurat det samme, minus chili og chilipasta.   Godkjent også av 2-åring, sel vom hun glatt kunne spart seg for mangolden .... 



Om du kan tenke deg å bli buzzador og få muligheten til å teste spennende nye produkter, les mer på Buzzador.com



post signature

Ingen kommentarer: