tirsdag 22. juni 2010

Husmorvidunder

Sa brura, så ble hun borte igjen..
Nevnte jeg at det har vært litt hektisk i det siste? Gjett om jeg ønsker meg et par ekstra timer i døgnet!
Maskefamilien har vært bortreist i helga. Vi har vært i Navnefest til familiens nyeste tilskudd, vår lille nevø og Solstrålens søskenbarn! Navnefesten ble holdt ca 4 timers biltur unna, så dagene fløy forbi bilvinduet.
Som alltid når jeg har vært en svipptur utenfor allfarvei, drømmer jeg om stort hus i romantisk landlinge omgivelser. Kanskje en liten fjøs med ei geit, et par sauer og en ponni.
Egen grønnsakshage, epletrær og en liten båt til å dorge fra på stille sommerkvelder.. Til min nye husmortilværelse på bondelandet passer det jo med min nye fine symaskin!
Det har nemlig jeg fått til bursdagen min! Det var ikke bare Lillemann som ble feiret på lørdag ser dere. Vi fikk sneket inn ei lita ekstrafeiring til meg og! Selv om jeg selv syns det var alle tiders å gå i selskap og få servert både varm mat og kaker i overflod på dagen min, uten å ha løftet en finger!

Men altså, symaskin dere!! Nå skal det trylles fram det ene lekre plagget etter det andre! Eller? Jeg har ikke rørt en slik maskin siden håndarbeidstimene på ungdomsskolen! Hjelp!? Så hvis noen har tips til nettsider der jeg kan lære mer om hvordan man bruker slike husmorvidunder, tar jeg imot alle med den største takknemlighet! Imens skal jeg sitte her å kikke litt sånn sjenert på den borti hjørnet der..




Vil gjerne ha enkle oppskrifter på barneplagg om noen har liggende, eller vet om bra bøker ?


post signature

Ingen kommentarer: