onsdag 2. juni 2010

Gi meg Juni

Endelig er hun her, Juni, den første sommermåneden (eller siste vårmåneden for oss som bor her nord). Som ved et trylleslag er skogen plutselig grønn, gresset har grodd og fuglene kvitrer. Måsen på nabotaket har lagt egg, og tjelden halter og hinker borti veien her.
Juni er en av de aller beste månedene i året, jeg har nemlig bursdag sånn ca midt i! Og bursdag, det er den beste dagen i hele året (med sterk konkurranse fra julaften). Det skyldes ene og alene det barnslige faktum at Maskefrøkna, hun elsker pakker! Store pakker, små pakker, flate pakker, lange pakker, runde pakker - Alle pakker er flotte pakker! Men i år har jeg bare 3 ting på ønskelista mi.

1. Velvære. For en småsliten småbarnsmamma fins det knapt noe bedre enn en liten dose hverdagsluksus. Gjerne i form av en god shampo og balsam, en luksuriøs krem eller fin, dyr sminke og hårprodukter jeg vanligvis ikke tar meg råd til. I det siste har det av en eller annen grunn ikke stått øverst på prioriteringslista her i huset..
Velvære kan også komme i form av Manikyr for slitte mammanegler, det har jeg alltid hatt lyst på, men aldri tatt meg tid til. Puselankene har sikkert godt av en aldri så liten vårrengjøring!Pedikyr har jeg aldri hatt, men i år blir gjerne første gangen! Etter en lang vinter i tykke lester og sko, har jeg ikke akkurat modellskanker...
Om noen skulle føle seg ekstra spandable, drar jeg gjerne en tur på Spa. Deilig velgjørende massasje er ikke noe jeg har for vane å unne meg.

2. Opplevelse. De siste to årene har den voksende magen, og senere lille prinsessefrøet naturlig nok stått i fokus. Årene har sådan vært spekket med gode opplevelser fra ende til annen, men det har blitt veldig lite annet. Jeg kunne tenkt meg å ta med Maskemannen på teater, kino, konsert eller hva som måtte foregår i (og utenfor!) bygrensene. Her fins jo en liten festival her i byen, vi har ikke kjøpt billetter dit, og kommer neppe til å gjøre det selv heller.

3. Kjærlighet. Jeg har mye, både i og rundt meg. Men noe får man aldri for mye av. Gi meg av din kjærlighet, i form av snille ord, en god klem og omtenksomme handlinger. Alt jeg ønsker meg på bursdagen min, er at Du husker den! Plukk opp telefonen, finn meg i telefonlista di, og ring meg! Jeg har alltid lyst til å høre fra deg.

Så gjenstår det bare å glede seg! Ha en strålende Onsdag dere!


post signature

Ingen kommentarer: