onsdag 22. september 2010

Biler og baller

Mammadamen har vært på jobb i dag, og tjent til livets opphold. Og mens jeg har lekt med dukker på jobben, har Prinsessen kost seg med SuperTante på Lekedilla.
Der har jeg aldri vært, men de har visstnok både baller, sklier, eget prinsesserom og pølser! Ikke så aller verst for en helt alminnelig onsdag.

Ball var et av Lilles første ord, hun finner dem umåtelig fascinerende. Nå går det mest i Bromm, og Broomm bromme. Biler, lastemaskiner, traktor, gravemaskiner, handlevogner. Alt som er utstyrt med hjul er Brom, og spennende som fy!

























Mindre spennende var synet som møtte meg da jeg ankom fellesgarasjen midt i dagens morgenrush, for andre gang denne måneden har noen brutt seg inn i bilen min!
Ikke skjønner jeg hva som er så fengslende med den gamle golfen min, ikke er den ny og fin i lakken, og ikke venter det skjulte skatter innenfor dørene. Portåpneren derimot, den har noen forsynt seg med. To ganger nå.
Vi rakk såvidt å få en ny åpner etter forrige innbrudd, før tjuvradden er på pletten og rasker den til seg.
Det verste var at vedkommende denne gangen har dirket opp døra på passasjersiden bak, og klatret over barnestolen inn i bilen! Tydeligvis ikke et særlig oppegående menneske.. Heldigvis har ikke stolen tatt skade, det kunne lett blitt en dyr affære..
Det er så ekkelt at noen, en tyv, et lugubert, uærlig menneske, uten større anstrengelser gjentatte ganger nå har vært inni bilen min!
Nå parkerer jeg på gaten, tror det er tryggere for stakkars bilen der ute.

Har du opplevd at noen har brutt seg inn hos deg ?

post signature

3 kommentarer:

Catharina sa...

Åh æ syntes bra synd i dokker. Ikke lett å føl sæ trygg når noen bryt sæ inn i bilen som står INNE! Håpa det kommer ei løsning på det! :)
Tante e helt peist nu, sitt i sofaen å ser tv. ;)
Gleda mæ til fredag, når æ skal få lån superdattra dokkers igjen!! :) God natt! Klem!

AnneK sa...

Kanskje BB bør få opp et kamera?! Hadde jo vært greit å få tatt toskene, er sikkert de samme som sist.

Maskemamma sa...

Kamera hadde nok vært tingen, hvem vet hva de rasker med seg neste gang!? Ordentlig ubehagelig er det..