onsdag 3. februar 2010

Røverdatter

I dag har vi vært på snarvisitt hos Mor, Snuppelita og jeg. Ordentlig trivelig var det :) Det tror jeg lillemor syns og! Så fikk hun deilig hjemmelaget guacamole til pålegg på lunsjen sin når vi kom hjem. Tror det er det beste hun vet for tiden! Barnevennlig guacamole lages helt enkelt med litt presset hvitløk og et par dråper sitron! Best blir den med skikkelig moden avocado, jeg kjøper et par dager i forveien å lar den ligge på benken å modne litt før bruk. Den skal være så myk at du kan mose den med en gaffel, da smaker den skikkelig digg! Kan enkelt oppjusteres litt med chili og løk, for voksne munner og mager :) Snop til tortillachips og taco!




Så Ronja Røverdatter her om dagen! Astrid Lindgren lager så vakre verdener syns jeg.
Og filmen om Ronja er min favoritt! Pleier å synge på vargsången til min lille røverprinsesse når hun skal sove, den lyder slik;

Vargen ylar i nattens skog,
han vill men kan inte sova.
Hungern river hans vargabuk,
och det är kallt i hans stova.
Du varg,du varg,
kom inte hit,
ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,
ylar av hunger och klagan.
Men jag ska ge'n en grisasvans,
sånt passar i vargamagar.
Du varg,du varg,
kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,
och hittar sig inget byte.
Men jag ska ge'n en tuppakam,
att stoppa ner i sitt knyte.
Du varg,du varg,
kom inte hit,ungen min får du aldrig.

Sov, mitt barn,
i bädden hos mor,
låt vargen yla i natten.
Men jag ska ge'n en hönsaskank,
om ingen annan har tatt'en.
Du varg,du varg,
kom inte hit, ungen min får du aldri



Har så lyst til å strikke en slik tovet poncho med hette til lillemor! Om noen vet av en oppskrift på noe lignende vil jeg veldig veldig gjerne ta en titt på den!??

1 kommentar:

Unknown sa...

Beklager at oldefar ikke var hjemme når begge prinsessene var på besøk,men neste gang håper jeg også å få se prinsessene våre.