mandag 9. august 2010

Mitt ferieparadis



En liten times kjøring hjemmefra ligger mitt barndoms paradis. Her har jeg tilbragt mang en ferie, helg og helligdag gjennom årene.
Som skilsmissebarn var jeg annenhver helg hos Pappa, og mange av helgene vi hadde sammen var vi på hytta, ofte sammen med bestemor og bestefar.
Som voksen ser jeg at jeg har vært heldig. Ikke mange får muligheten til å danne så nære bånd til besteforeldrene sine som jeg fikk.
Det gode forholdet har vart, og kommer nok til å vare livet ut. Likeså mitt forhold til hytta, mitt ferieparadis.
Hit vil jeg ta med Maskemannen, Solstrålen og eventuelle fremtidige barn og deres venner. Om sommeren kan vi kose oss med fisketurer i båten eller med kano, og turer i skog og mark. Om det blåser litt kanskje vi får prøvd oss på seilbrett? Vi skal leite etter krabbe og tangsprell i fjærsteinene, og
lokke på elgen i skogen. Vi skal bygge fuglekasser og musefeller, lage tørrfisk og salte sei. Når høsten kommer kan vi trekke inn til peisvarme, brettspill og kakao.
Uansett årstid, Her er det godt å bare være, livet er enkelt i Paradis.







post signature

Ingen kommentarer: