tirsdag 10. august 2010

Blåbærpiken



Fra barndommen har jeg søte minner fra mitt "hemmelige" blåbærsted.. Ingen steder var der større, søtere, blåere bær enn akkurat der!
Så når vi var i Paradiset i helga som var, måtte jeg bare rusle meg en tur å se, om det var noe bær der da.
I nyere tid har noen vært så frekke å plassere en hytte midt i lyngen min. Men de var heldigvis ikke hjemme i helga..
Og jeg hadde tilfeldigvis en brødpose på innerlomma..
Heldigvis, for
lyngen bugnet av søte, solmodne blåbær! Veslemor hjalp til med plukkingen, og selv om jeg mistenker henne for å ha puttet en i posen og to i munnen, ble det en respektabel haug med bær i posen.
Nok til at vi fikk pannekaker med nyrørt blåbærsyltetøy til kvelds.. Og riskrem med blåbærsyltetøy til dessert dagen etter! En litt uvanlig kombinasjon for mange, men jeg anbefaler dere å prøve, det er friskt og skikkelig godt.






post signature

3 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Mmmmm, så herlig. Jammen frekt med den hytta da du. ☺ Riskrem med blåbær tror jeg helt sikkert smaker forteffelig.

Ingrid sa...

Blåbærpiken, en skikkelig hjerteknuser ja! :) Lille C og Anders gleder seg masse til å komme på besøk på hytta snart. Og jeg forstår ikke helt at jeg skal være alene hjemme uten mann og barn i 1 hel uke...tror nok strikkepinnene får kjørt seg litt da! :)

Maskemamma sa...

Strikkepinner ja, skulle jo egentlig være en strikkeblogg dette her. Men må ærlig innrømme at jeg nesten ikke har rørt strikkepinnene siden Solstrålen så dagens lys.. Kanskje på tide å hive seg rundt med noen julegaver på pinnene snart!?