tirsdag 23. mars 2010

I Eventyrland

Heldige meg fikk være med tre generasjoner svigerdamer på kino i kveld! Vi bunkret opp med hjemmepoppet popcorn, (ja, faktisk - medbragt popcorn på Kino!) brus til dem, vann til kjedelige meg og lassevis med smågodt! Så bar det av sted til Eventyrland.
Jeg må inrømme at jeg hverken har sett filmen, eller lest boka på forhånd, så jeg stilte med blanke ark og åpent sinn til Tim Burtons skaperverk i kveld. Og jeg ble ikke skuffet!
3D-effektene la jeg egentlig ikke merke til, jeg var alt for oppslukt i selve filmen. Men det var øyeblikk da jeg kvapp litt til av flyvende løv i kinosalen og andre festlige effekter. Mr. Depp og Helena Bonham Carter er to av mine absolutte favoritt skuespillere, de skuffet heller ikke nå. Depp var fantastisk i rollen som the mad hatter, og Helena overbevisende som slem dame (nok en gang). Godeste Ann Hathaway var derimot ikke like overbevisende, definitivt filmens svakeste skuespillerprestasjon.
Alice selv, spilt av Mia Wasikowska var akkurat passe søt, forvirret og sprø. Men hun bleknet nok litt stilt ved siden av karismatiske Depp's tolkning av hattemakeren.
Alt i alt, en utrolig sjarmerende, morsom og akkurat passe lang film!
Ikke er jeg noen filmanmelder, men om jeg så var ville det blitt en femmer på min terning! Så absolutt er film verdt å få med seg. Men se den i 3D, det gjorde nok min kinoopplevelse i kveld.



nyskjerrig? snik litt davel!

Ingen kommentarer: