lørdag 13. mars 2010

Soløyvannsvær

Det så virkelig ikke sånn ut i morgest, men det ble både hyttebesøk og skitur på oss!
Vi startet med en tur opp på toppen av Soløyvannet i rivende vind og intense snøbyger. Etter ei stund i godt selskap med fornøyde besteforeldre gikk turen videre litt lavere i terrenget. Der må man på med ski for å komme seg fram!
Lillemor var meget fornøyd med den varme deilige parkdressen tante C har kjøpt! Så var det jo sånne flotte gyngende bevegelser i Manducaen når Mamma staket seg fram på skiene. Hadde vi gått bare litt lengre ville hun nok ha sovnet der.
Vel framme på froskenhytta ble vi servert kake, intet mindre enn 3 forskjellige slag. Tanten har blitt bakermester. Sjokoladekake, brownies med valnøtter og en helt fabelaktig god blåbær opp-ned kake! Mmmm
All luften gjorde minstesnupp søvnig, hun sov en goood lall på sofaen.
Jeg og Catharina fikk gått oss en liten svipp på ski rundt i marka, kjempedeilig! Litt vind var det, men det gjorde ingenting!
Når vi skulle hjem var det plutselig skikkelig påskevær! Sol fikk sitt første skikkelige møte med snø ( litt kaldt tror jeg) og hun fikk testet de lekre babybanz solbrillene!
Og ikke nok med det, Supermann skal ut å leke med kompiser i kveld! Jeg får huset (nesten) for meg selv, så da får jeg kanskje strikket litt på de vottene..




1 kommentar:

Pia sa...

Har sitti og lest i bloggen din - herlig! Vi har også en Manduca - veldig fornøyd med den.