tirsdag 20. april 2010

SpaghettiMandag


Da jeg var yngre, og ennå bodde hjemme hos mamma, hadde vi spaghetti med kjøttdeig til middag hver eneste fredag. Man skulle jo tro at etter å ha spist samme middagsretten, samme ukedagen over lengre tid gjorde meg mindre lysten på maten? Neida!
Etter å ha bodd hjemmefra noen år har jeg etterhvert eksperimentert meg fram til nesten samme oppskrifta! Det fins nemlig ikke noe nedtegnet skript, man tar en dæsj av dette og ei klype av det der, så skal det liksom bli helt fabelaktig til slutt!
Vi har ennå ikke satt noen fast spaghettidag her i huset, men det spises ihvertfall nesten en gang i uka. Solstrålen har allerede fått smaken på herligheten og slurper ivrig i seg spaghettistråene!
Oppskriften er selvfølgelig en godt bevart hemmelighet, men jeg kan røpe at den innholder store mengder løk, hvitløk og oregano! Mmmmm

1 kommentar:

Ingrid sa...

Fantastisk bilde! :) Her har snuppa vært febersyk i kveld, ville bare sitte på fanget, er litt kos også, for vanligvis har hun absolutt ikke tid å sitte i ro!