tirsdag 27. april 2010

Tid for lek


Jeg innser det nå, min skjønne lille baby er ikke så veldig baby lengre. Den søte lille dukka som bare lå så pent der og pludret har blitt til ei nydelig lita jente som kan både sitte, krabbe og stå! Ingenting står trygt lengre, pyntegjenstander pakkes vekk eller flyttes opp i høyden, fjernkontroller og mobiltelefoner forsvinner stadig vekk og ingenting kan stå på den ytterste halvmeteren av bordet. Og for en herlig tid det er!
Vi leker gjemsel, jeg gjemmer meg halvveis bak bordet/sofaen/en vegg og roper ¨hvor er mamma!? kom å finn meg!¨ Så kommer hun skrattende i full fart over gulvet for å finne meg! Vi synger (hun synger med på sitt vis) og leker, klappe søte, ride ranke og ror til fiskeskjær. Vi danser til musikk, Vi leser i bøker og peker, hermer og spør. Hun kan også sitte for seg selv i lange stunder å leke på gulvet.
Mest av alt så koser vi oss sammen, masse!
Hva med dere? Hva slags morsomme aktiviteter gjør dere sammen med babyene deres?

2 kommentarer:

June sa...

Datt tilfeldigvis innom. Koslig liten verden du har her inne i Bloglandia! Virker slik at du å den "lillesøte" koser dere veldig...
Vår lille baby er enda inne i magen og sparker mammaen sin! Gleder oss veldig til hun kommer ut, antatt 18 mai.

Maskemamma sa...

Hei og takk! Ja, vi bare koser oss og nyter permisjonstiden sammen. Den flyr så alt for fort!
Du har mye å glede deg til. Lykke til :)